jueves, 23 de septiembre de 2010

22/09/2010 Area7. Les Campes. Xabalí


Segunda cacería de la temporada. Esta vez en les Campes, nel Area 7, onde tenemos pensao copar en llargo, en los puestos altos de Doñango, Pelúgano, La Collaona...
Los puestos tarden un poco en colocase, y nun ye hasta les 10 de la mañana que acabamos. Dexamos a Adrián con la silla en la campera Doñango, que copa el solu y subiemos pa Pelúgano Mieres, Jose Manuel, el Roxu y yo.
Los monteros topen los únicos rastros de xabalí embaxo les Campes, en les mates per onde baxa la riega. Suelten los primeros perros a eso de les 11 y podemos decir que entama entós un circu de perros, monteros y xabalinos que que duraría hasta les 6 de la tarde. Ye dicir, más de 8 hores en puestu a veles venir col únicu entretenimientu de la emisora (a la mia acabose-y la batería asina que lo mio fué peor)
El xabalí al paecer en varies ocasiones quiso salir a los puestos altos, llegando nuna ocasión hasta casi Doñango, pero en toes les veces dió la vuelta sin dar oportunidá a ningún cazador. Quizá el error nun día de veranu como esti fué copar en llargo. Ni perros ni xabalinos taben pela llabor de correr con y así nos fué.
Eso sí, el día, últimu de veranu, fué preciosu, soleau pero sin muncho calor, polo que fué muy llevaeru.
El únicu que vió cerca la oportunidá de tirar a un xabalí fué Muñera, que-y entró pela espalda un despistau, pudiendo haber tirao a placer si nun se hubiere dao cuenta cuando ya lu tenía enrriba suyo.
Primer cero de la temporada.

Comentariu gastronómicu.
Quedamos de nuevo en la terraza de casa Tino en la Chalana. Nesta ocasión el menu de caza incluia aparte de los típicos entrantes frios y calientes y la sopa, un entrecot a la parrilla. Quizá una elección un poco arriesgá. Adecuase a los gustos de una veitena de cazadores con un entrecot que pue ser al puntu, crudu, bien fechu...etc etc, ye complicao, nun fué buena elección. Per otru llau, como siempre una atención muy buena y servicial pa con nosotros.

lunes, 20 de septiembre de 2010

19/09/2010 Area 1. Tiraña. Corzu y Xabalí

Si bien algunes cuadrilles ya fae alguna semana que empezaron, nosotros estrenamos la temporada hoy y pa entamar bien, esti añu a diferencia del pasau afinamos más nel sorteu y tenemos varies caceries nel preciosu valle de Tiraña, el nuestru area por excelencia. Nun podemos tener mejores perspectives pa esti primer día.
Quedamos a eso de les 7 menos cuartu nel mercau de LLaviana colos guardas pa tomar nota como tolos años de les licencies, los permisos y los seguros. A continuación un cafetín nel local del mercau, repartu de unes gorruques de caza patrocinaes por el restaurante Los Panchos y ya listos tiramos tol mundo pa los Veneros onde tenemos el propósitu de posar el Corzu y si pinta bien el xabalí.
Ya tirando pa los Veneros los puestos colóquense nos pasos de la carretera según se sube y se cierren arriba, pela pista que atraviesa el Cuetu en dirección a Fresneo. Cerramos los puestos na carba que se ve enfrente l´Ordaliegu.
De monteros pal corzu tenemos a Jony, Borja y Omar (el fiu'l Roxu). Una vez en los puestos, entren nel monte pela pista embaxo los Veneros, hay rastru y al poco suelten algunos perros, mientres algún líase con supuestos xabalinos... que nun apaecen por nengún llau. Nun tarden muncho en mover al corzu que rapidamente pasa la mata pela parte alta, siendo avistau por Adrián nel so puestu, na campera que hay saliendo del cuetu. Distíngue-y la cuerna ente el felechu y dispara, pero ye un poco al bultu por cuenta el folleru que tien enbaxo que nun-y permite ver meyor. El corzu afondase na mata y cuando llega al mi puestu ye imposible tira-y, la mata ta muy cerrá y distingolu pela riega,pero está demasio fonda y tapá, asina que aviso a Diego, Mieres y Lupión que ten atentos porque sube pa los sos puestos. Pasen unos minutos de silenciu y empieza el tiroteo por parte de Lupion, nel últimu puestu... pero el corzu nun cae, hay rastru sangre y les emisores zumben, el guarda pide nun tirar más hasta que se sepa que pasa, y de repente Diego avisa que perdona la vida a un corzu... supongo que el guarda amedrentonos, porque al que taba perdonando yera al corzu de Lupio que sube campa arriba...un despiste que por suerte nun tuvo mayores consecuencies. Esperamos a ver si siguen el rastru y dan cola pieza, pero esti piérdese na carba ente el felechu dando por fecho que quedó encamau, asina que reunimos cazadores y copamos tola carba hasta arriba.
Una vez nos puestos entren los monteros y na más entrar salta el corzu a los pies de onde tábemos y pero el muy cabr... torna pa la mata d´onde acababamos de quitar los puestos. Algunos cazadores baxamos pa tornar a ponenos na zona anterior tando atentos a les emisores, solo ta suelta la perra de Jony que va tras esti, falen de soltar más perros pero nun saben a qué altura ta, nun se oye cantar a la perra así que suponemos que ta ya muy fonda cerca el rio. Al poco Jony confirma que sigue a la perra..., paez que la perra calla y tememos que diere la vuelta, pero nun ye asina!!!, Jony avisa pola emisora que dió cola perra, el corzu taba entregau en medio un camín, cerca ya del pláganu, tien una pata d'alantre colgando y na culera falta-y en rabu.. (los efectivos tiros de Lupio). Jony acaba la faena corando al corzu limpiamente y lu baxa al pláganu a la espera del guarda. Una vez sacau a la carretera facemos les fotos de rigor colos dos protagonistes del lance.
El corzu pa ser de batida ye guapu, completu y con una roseta curiosa, falta-y un poco grosor, pero nun ye feu. Ye difícil matar un corzu pero más difícil ye repetir y eso ye lo que fizo Lupión, por segundu añu consecutivu tien la suerte de posalu. Enhorabona!!!


A continuación, depués de la breve charla nel pláganu vamos pa la Zorea, onde ta localizau un xabalí nel mesmu sitiu onde l'añu na última cacería echamos los venaos, ente la pista que sube a lo de Lauriano y los praos de Rifaeo, asina que copamos de la mesma forma. Esta vez tocáme a mi xunto a Diego, Pedro y Manolón a lo fondero de Rifaeo.
Pal xabalí contamos con Quico'l del Condao, Adrián y Ovidio con Rex.
Suelten los perros y sal el xabalí que se dirixe hacia Ramiro, esti apunta pero la bala nun sal... el semiatumáticu nun ta bien montau y falla, teniendo que apartase del xábalo que casi lu atropeya. Fran que ta cerca intenta llegar pero nun y da tiempu y el gochu escapa colos perros detrás.
Rapidamente los que pueden retiren pa colocase nos puestos de Fresneo y la zona de Ricao, algunos que tamos fondos en Rifaeo tardamos y llegamos los últimos al puestu. Yo colócome con Adrián na zona de la campurrina, pero paez que el xábalo ta nos falleos embaxo Fresneo y piensen echalu pa lo alto. Hay algo de confusión porque los perros dan vuelta, pero enseguida Quico demuestra la so experiencia y dirixe a los monteros hacia onde piérdese'l rastru, el xabalo taba parau esperando a los perros, yera peligroso y Ovidio avanza con Rex pa ver su iendo él saca al gochu, y asina ye, suelta al Rex y consigue que'l xábalo avance hacia Riaco, esperamos impacientes y por fín los tiros lleguen. Muñera col so Sauer semiautomáticu consigue acerta-y cuando pasa algo fondu pol so puestu. Adrián y yo vamos col todoterreno hacia allí onde tamién ta Jony pa cargar el impresionante xabalí que había caio, con Rex al par curiándulu.
El preciu que hubo que pagar nesti casu fué el un de los perros de Quico con 15 puntos nun costau. Con razon daben vuelta los perros. Nun yera pa menos, podeis ver nes fotos a lo que nos tábemos enfrentando.

El resumen de la cacería ye Espectacular!!!, Nun podemos empezar mejor la temporada. Una cacería preciosa na que se trabayó muncho y na que, porque nun decilo, tuviemos muncha suerte. Tanto corzu como xabalí dieron muncha guerra, pero finalmente les coses salieron bien.

Pa inmortalizalo ficimos la primer foto de cuadrilla de esta temprada en Tiraña. Por tercer añu conseguimos cazar el corzu, cosa que poques cuadrilles pueden decir. Nestes 4 temporaes nel Raigosu la cuadrilla consiguió abatir un total de 5 corzos en 4 caceries.


Comentariu Gastronómicu

Esti añu quisimos entamar probando un local al que nunca habíemos dio si bien todos conocíemos. Restaurante Casa Tino, na Chalana. Quedamos a eso de les 20:30. Pal que nun lu conoza ye un sitiu muy afayaizu con una gran terraza, munchu espaciu fuera y dentro y nel branu un de los referentes del terraceo de Laviana, tando siempre llenu de vecinos de toes partes del conceyu, siendo además llugar onde se celebren munches de les fiestes del pueblu.

El menu de caza que nos pusieron improvisadamente fueron unos entrantes frios y calientes, una sopa de pescau/mariscu (muy buena) y parrillada (un poco recalentada, aunque ye culpa nuestra por avisar tarde), buenos postres, cafes y chupitos. Destacar un muy buen serviciu, sin que por ello el preciu subiere dexagerao.

Sin duda otru sitiu más pa añadir a la nuestra lista gastronómica de caza.